FOLLOWERS

SEBELUM TU TINGGALKAN JEJAK DULU NANTI BOLEH SAYA IKUT!!!

KAWAN2 SAYA

Monday, June 1, 2009

NIKMAT TUHAN

Setiap nafas turun naik adalah nikmat Tuhan

Setiap mata melihat dan objek yang dilihat adalah nikmat-Nya

Suara yang didengar nikmat pemberian dan anugerah-Nya

Telinga yang mendengar juga nikmat dari-Nya

Pijaklah bumi, bumi kepunyaan Tuhan

Kaki yang memijak nikmat dari-Nya juga

Sentuhlah apa sahaja nikmat Tuhan juga

Tangan yang diguna menyentuh, nikmat dari Tuhan

Ketika lapar, ketika makan, makan makanan Tuhan

Makan menggunakan mulut, mulut ciptaan Tuhan

Setelah makan kita kenyang, nikmat Tuhan juga

Hasil makan, badan sihat Tuhan punya nikmat

Setelah kita kenyang, kita pun ke jamban, itu pun nikmat

Kalau tidak dibuang memudharatkan badan

Badan kita pun sihat, hati kita senang

Semuanya itu rahmat dan nikmat Tuhan

Setelah kerja kuat, mengguna akal dan tenaga

Kita pun rehat dengan tidur, untuk memulihkan tenaga

Kita bangun semula, tenaga pulih semula

Boleh digunakan untuk kerja, nikmat pemberian Tuhan

Segala-galanya dari Tuhan, kita perlukan Tuhan

Tapi kita lupa selalu dengan Tuhan, ini manusia apa?

Manusia yang tidak ada hati perut

Segala-galanya nikmat Tuhan boleh kita lupa kepada-Nya

Marilah kita ingat Tuhan dan cinta kepada-Nya.

0 comments:

Post a Comment

HINGGA 2MARCH2011

HINGGA 1FEB2011

AWARD FOLLOWER

AWARD FOLLOWER ZON2U

YATSYATI.COM

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat Cintamu
Ya Allah,
Aku jadikan nya teman hidup dimana jua ku berada...
Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu
Ya Allah,
Takala rindu melanda... Bisikan Dzikir...
menjadi penawar hati ku
Ketika sujud...Aku memohon agar Kau
menerimah amalan ku...
Dalam Tahajud ku bisikan ..
Ya Allah, moga Engkau letakkan aku bersama yang Kau kasihi..
Dan panggilan pulangku...-

BLOGLARIAN

HINGGA 26DIS2010

FOLLOWER AWARD NORGADIS

Create your own banner at mybannermaker.com!

ADD BLOG GIVEAWAY

 

Template by Maya