FOLLOWERS

SEBELUM TU TINGGALKAN JEJAK DULU NANTI BOLEH SAYA IKUT!!!

KAWAN2 SAYA

Tuesday, June 2, 2009

DESIGN TERKINI

Dah tengok design baru kotak rokok..???
Sesapa yg hubbynyerrr kuat merokok...tau le. Ni salah satu gambar kat kotak rokok design baru tu.

Byk lagi gambar2 lain yg mengerikan. Takut nak scan gambar tu. Cuma gambar ni le yang jadi bahan cerita kat umah.

Kebetulan satu mlm tu...kitaorg sedang asyik masyuk dok tgk tv..tetiba si kakak bertanya padaku sambil memegang kotak rokok ngeri tu la...

Mama...kenapa leher org tu berlubang ???

Ntah..mama pun tak tau. Cuba tanya abah...sambil mata aku meleret pandang si abah yg concentrate gilarrrr tgk tv....yg si abah tu buat2 tak dengaqqq..

Abang pulak menyampuk...alahhhhh...tu pasal org tu byk sgt hisap rokok...

Si kakak masih nak tahu kejadian sebenar...kesian dia macam mana dia nak makan nasi..??? Nasi nak masuk kot mana...???

Aku pulak menambah....kalo dia nak makan nasi ...senang ja..sumbat ja kat tengkok yg berlubang tu.

Kakak dengan nada yg sedih...kesian kat diakan mama...kalo dia tak boleh telan nasi tu n terlekat cam mana pulak..??? Fuhhh byk btoi persoalan.....

Aku dengan selamber rocknya menjawab....lagi senang...amik ja batang mop...jolok kot lubang leher dia tu...(ganas gilerrr jawapann) barula nasi boleh turun sampai ke perut. Terkebil kebil si kakak...dah tak tau nak cakap apa lagi.

Barulah si abah bersuara setelah sekian lama membisu seribu bahasa. Dia tau semua bahasa kiasan tu ditujukan utk dia...konon buat2 tak paham. Tak palah nanti abah slow2 stop smoking....(sambil tersengih cam kerang busyukkkk)

Tau pun rokok tu merbahaya utk kesihatan...bukan saja utk kesihatan diri perokok tu..tp juga org yg terdekat dengan perokok...sapa lagilah org yg terdekat dgn si perokok kalo bukan family sendiri.

To my dear hubby...please....stop smoking...

0 comments:

Post a Comment

HINGGA 2MARCH2011

HINGGA 1FEB2011

AWARD FOLLOWER

AWARD FOLLOWER ZON2U

YATSYATI.COM

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat Cintamu
Ya Allah,
Aku jadikan nya teman hidup dimana jua ku berada...
Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu
Ya Allah,
Takala rindu melanda... Bisikan Dzikir...
menjadi penawar hati ku
Ketika sujud...Aku memohon agar Kau
menerimah amalan ku...
Dalam Tahajud ku bisikan ..
Ya Allah, moga Engkau letakkan aku bersama yang Kau kasihi..
Dan panggilan pulangku...-

BLOGLARIAN

HINGGA 26DIS2010

FOLLOWER AWARD NORGADIS

Create your own banner at mybannermaker.com!

ADD BLOG GIVEAWAY

 

Template by Maya