FOLLOWERS

SEBELUM TU TINGGALKAN JEJAK DULU NANTI BOLEH SAYA IKUT!!!

KAWAN2 SAYA

Tuesday, February 17, 2009

Resepi kek kukus coklat;



Bahan A
1 cwn serbuk koko
1 cwn minyak mazola (apa2 minyak asal bukan minyak petrol )
1 cwn gula
1 cwn susu cair
1/2 cwn susu pekat

Masak bahan A atas api

Bahan B
4 biji telor dan 1 penutup esen vanilla - blenda kan till kembang

Bahan C
1 cwn tepung gandum
1/2 s/t soda bokarbonat
1/2 s/t baking powder
Ayak ketiga2 nya

Bahan B + Bahan C dah bercampur tuangkan bahan A lak,
kukus selama 45 minit tanpa buka.

nak pastikan kek tu dah betul2 masak,cucuk dengan lidi atau pe-pe yang boleh diguna,andai kek tu kering maknanya masak dah,angkat dan tabur dengan coklat rice kat atas dia,nak biar kosong pun ok,tapi kalau curah coklat cair lagi sedap dan menyelerakan...dah sejuk nanti potong dan makan lah k...
selamat menjamu selera dan mencuba...

0 comments:

Post a Comment

HINGGA 2MARCH2011

HINGGA 1FEB2011

AWARD FOLLOWER

AWARD FOLLOWER ZON2U

YATSYATI.COM

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat Cintamu
Ya Allah,
Aku jadikan nya teman hidup dimana jua ku berada...
Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu
Ya Allah,
Takala rindu melanda... Bisikan Dzikir...
menjadi penawar hati ku
Ketika sujud...Aku memohon agar Kau
menerimah amalan ku...
Dalam Tahajud ku bisikan ..
Ya Allah, moga Engkau letakkan aku bersama yang Kau kasihi..
Dan panggilan pulangku...-

BLOGLARIAN

HINGGA 26DIS2010

FOLLOWER AWARD NORGADIS

Create your own banner at mybannermaker.com!

ADD BLOG GIVEAWAY

 

Template by Maya