FOLLOWERS

SEBELUM TU TINGGALKAN JEJAK DULU NANTI BOLEH SAYA IKUT!!!

KAWAN2 SAYA

Thursday, February 26, 2009

Dapur Gas INFRA MERAH-inovasi terkini;


TAMPIL DENGAN CIRI-CIRI INOVASI,DAPUR GAS INFRA MERAH BERTEKNOLOGI TINGGI DARIPADA JEPUN INI KIAN MENDAPAT PERHATIAN RAMAI. DIDATANGKAN DENGAN CIRI-CIRI ISTIMEWA MENJADIKAN PRODUK INI BEGITU PRAKTIKAL DAN SELAMAT UNTUK DIGUNAKAN.


Kepanasan tinggi ini secara tidak langsung dapat menjimatkan gas sehingga 30% disamping dapat secara totalnya menjimatkan masa memasak.Apinya ibarat arang yang dibakar kemerahan.Dapur infra merah ini dapat menyalakan api melalui lubang yang kecil bersaiz kira-kira 0.9mm berbanding saiz lubang dapur gas biasa iaitu 0.97mm secara sekata.Oleh itu dapat mengelakkan perkakasan memasak menjadi hitam dan berarang.


Melengkapi ciri istimewa produk yang baru lima tahun diperkenalkan diMalaysia ini juga bersifat sihat dan anti septik. Ini kerana kepanasan infra merah dapat membunuh virus didalam atmosfera. Penyelidikan juga mendapati penggunaan infra merah dapat menyumbang kearah penjagaan kebersihan alam sekitar. Ini memandangkan dapur gas ini bebas daripada mengeluarkan asap.Oleh yang demikian gas karbon monoksida tidak akan dilepaskan semasa aktiviti memasak dijalankan.


Memenuhi kehendak pengguna hari ini yang inginkan peralatan memasak yang mudah dikendalikan dan berciri moden.Nyata dapur gas infra merah menepati kriteria tersebut. Dengan adanya laras jangka masa memasak yang boleh ditetapkan untuk memasak yang boleh ditetapkan sehingga 1 jam 30 minit. Apabila dilaraskan mengikut keperluan masa memasak dengan secara automatik api akan terpadam sendiri mengikut ketetapan waktu yang telah ditetapkan.Kaedah ini akan memberi banyak kesenangan kepada pengguna terutamanya untuk menyediakan sup atau sebagainya.


Jika berlaku tumpahan cecair diatas dapur secara logiknya akan mengakibatkan api terpadam.Namun berbeza sekali dengan pilihan dapur gas infra merah ini. Minyak atau air yang tertumpah diatas dapur akan dibakar dengan segera kerana suhu dapur ini sangat panas.Ciri keselamatn lain dapur infra merah ia turut dilengkapi dengan sistem penggera jika berlaku kebocoran gas.Kaedah ini cukup praktikal agar pengguna dapat mengesan sebarang masalah lebih awal dan sekaligus dapat melindungi daripada berlakunya kebakaran.


Melihat daripada fungsinya yang lain,ia boleh digunakan untuk membakar roti,ikan dan ayam.Gunakan penyepit atau loyang pembakar untuk tujuan ini. Jika ada lebihan makanan yang terjatuh semasa proses memanggang ,biarkan sahaja. Apa yang perlu anda buat adalah bakar sahaja lebihan makanan tersebut dan ia akan bertukar menjadi habuk atau debu.Cukup mudah untuk diselenggarakan. Justeru,adalah lebih baik untuk beralih menggunakan dapur gas infra merah yang bukan sahaja selamat digunakan malah menjimatkan masa dan tenaga pengguna secara optima.


TAHUKAH ANDA?
Menggunakan dapur gas infra merah secara cermat akan dapat menjamin jangka hayat produk tahan lama sehingga 10 tahun keatas.


TIP DAPUR.
Dapur gas infra merah ini sangat panas,oleh itu pastikan tidak menyentuh kawasan plat seramik semasa atau selepas menggunakannya untuk tujuan keselamatan. Ia memerlukan sedikit masa untuk kembali sejuk dan selamat untuk disentuh.

0 comments:

Post a Comment

HINGGA 2MARCH2011

HINGGA 1FEB2011

AWARD FOLLOWER

AWARD FOLLOWER ZON2U

YATSYATI.COM

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat Cintamu
Ya Allah,
Aku jadikan nya teman hidup dimana jua ku berada...
Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu
Ya Allah,
Takala rindu melanda... Bisikan Dzikir...
menjadi penawar hati ku
Ketika sujud...Aku memohon agar Kau
menerimah amalan ku...
Dalam Tahajud ku bisikan ..
Ya Allah, moga Engkau letakkan aku bersama yang Kau kasihi..
Dan panggilan pulangku...-

BLOGLARIAN

HINGGA 26DIS2010

FOLLOWER AWARD NORGADIS

Create your own banner at mybannermaker.com!

ADD BLOG GIVEAWAY

 

Template by Maya