FOLLOWERS

SEBELUM TU TINGGALKAN JEJAK DULU NANTI BOLEH SAYA IKUT!!!

KAWAN2 SAYA

Friday, February 20, 2009

Rahsia ubat gigi.



Ubat gigi kini menjadi antara keperluan penjagaan diri yang utama.Ia merupakan antara jawapan kepada masaalah mulut berbau.Bahan aktif dalam ubat gigi seperti klorin dioksida dan klorofil bertindak meneutralkan kompaun sulfur terpelowap yang menyebabkan masaalah ini.Bagaimana pun penggunaan ubat gigi akan lebih berkesan setelah gigi dan gusi dirawat terlebih dahulu.
Secara saintifik ramuan yang terkandung dalam ubat gigi membantu menyihatkan gigi dan gusi serta membuat ia berasa segar dan nyaman.Selain itu penambahan ubat-ubatan dalam ubat gigi dapat membantu mengubati masaalah gigi dan gusi secara khusus,misalnya permukaan gigi yang lemah dan masaalah gigi nyilu atau sensitif.

Kandungan sebenar ubat gigi.
Ubat gigi mengandungi bahan asas yang sama.Namun kini rasanyatelah dipelbagaikan.Apapun semua ubat gigi mengandungi bahan yang serupa iaitu ubat pelelas,pelembab,penggabung,bahan cuci,perisa,pengawet dan agen terapeutik.

Pentingnya flourida.
Ianya sejenis bahan mineral yang penting untuk pembentukan dan ketahanan gigi dan tulang.
Boleh didapati dalam ikan,teh,kopi dan juga bekalan air dan produk pergigian yang biasanya ditambah dengan florida.
Bagaimanapun tambahan florida berlebihan dalam ubat gigi boleh menyebabkan"fluorosis" dimana warna gigi menjadi tidak sekata dan tidak kuat.

Gosok lah gigi 3 kali dalam sehari,selepas makan benda manis,pergi lah jumpa doktor setiap 6 bulan untuk penjagaan yang berpanjangan...

0 comments:

Post a Comment

HINGGA 2MARCH2011

HINGGA 1FEB2011

AWARD FOLLOWER

AWARD FOLLOWER ZON2U

YATSYATI.COM

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

~ BISIKAN HATI HAMBANYA ~

Aku jadikan Surah Al-Quran itu Surat Cintamu
Ya Allah,
Aku jadikan nya teman hidup dimana jua ku berada...
Aku jadikan Solat, talian hubunganku denganMu
Ya Allah,
Takala rindu melanda... Bisikan Dzikir...
menjadi penawar hati ku
Ketika sujud...Aku memohon agar Kau
menerimah amalan ku...
Dalam Tahajud ku bisikan ..
Ya Allah, moga Engkau letakkan aku bersama yang Kau kasihi..
Dan panggilan pulangku...-

BLOGLARIAN

HINGGA 26DIS2010

FOLLOWER AWARD NORGADIS

Create your own banner at mybannermaker.com!

ADD BLOG GIVEAWAY

 

Template by Maya